سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۱:۳۸

اخبار

حدود ۲۱۰ هزار تست در بیمارستان نفت گچساران انجام شد

مسئول آزمایشگاه بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران گفت: روزانه به صورت میانگین ۵۷۵ تست آزمایشگاهی در این آزمایشگاه انجام می‌شود،تعداد مراجعان به آزمایشگاه بیمارستان نفت گچساران ۱۰ درصد افزایش یافت.

محمدرضا طاهری‌نژاد به مناسبت ۳۰ فروردین روز علوم آزمایشگاهی و سالروز گرامیداشت حکیم سید اسماعیل جرجانی بنیانگذار علوم آزمایشگاهی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران اعلام کرد: در سال گذشته حدود ۲۴ هزار پذیرش و بیش از ۲۰۹ هزار تست توسط آزمایشگاه‌ بیمارستان نفت گچساران انجام شد که این آمار نشان دهنده افزایش ۱۰ درصدی تعداد مراجعان و آزمایش‌ها در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ است.
وی عنوان کرد: در این آزمایشگاه بیش از ۹۰ درصد از آزمایش‌ها از جمله آزمایش‌های پزشکی مختلف مانند آزمون‌های خون، تست‌های ادرار و آزمون‌های هورمونی انجام می‌شود.
طاهری‌نژاد با اشاره به اینکه آزمایشگاه‌ بیمارستان نفت مرجع مهمی در ارائه خدمات تشخیصی برای جمعیت تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران محسوب می‌شود عنوان کرد: این آزمایشگاه در ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی نقش بسیار حیاتی و مهمی را بر عهده دارد.
تجهیز آزمایشگاه بیمارستان نفت گچساران به دستگاه‌های پیشرفته
مسئول آزمایشگاه بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران در ادامه عنوان کرد: با توجه به اینکه آزمایشگاه به عنوان یکی از بخش‌های حیاتی و راهبردی در هر بیمارستانی محسوب می‌شود، با حمایت مدیرعامل سازمان و رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران و در جهت تجهیز و تقویت آزمایشگاه، سال گذشته دستگاه‌های پیشرفته و مطابق با استانداردهای جهانی شامل دستگاه تشخیصی الکتروآنالیزر، اتوآنالایزر بیوشیمی، الیزا ریدر و واش وانکوباتور (شیکر) و سل کانتر فول دیف خریداری و در آزمایشگاه بیمارستان نفت گچساران راه‌اندازی شد.
راه‌اندازی بخش سیتولوژی در آزمایشگاه بیمارستان نفت گچساران
طاهری‌نژاد همچنین با بیان اینکه بخش سیتولوژی آزمایشگاه بیمارستان نفت از نیمه دوم سال گذشته راه‌اندازی شد گفت: این بخش نقش مهمی در کاهش هزینه‌ها، جلوگیری از ارجاع سالانه حدود ۷۵۰ بیمار به آزمایشگاه‌های خصوصی و تسریع در جواب‌دهی به بیماران خواهد داشت.
وی یادآور شد: آزمایشات این بخش به بررسی و تشخیص بیماری در سطح سلول می‌پردازد.
وی عنوان کرد: با انجام سیتولوژی که شامل آزمایشات مایعات بدن (ادرار، مایع مفصلی، مایع مغزی نخاعی، مایع پریکارد و ...) و پاپ اسمیر (تشخیص سرطان دهانه رحم بانوان) می‌باشد می‌توان سرطان‌ها و بیماری‌های التهابی و عفونی را تشخیص داد.
مسئول آزمایشگاه بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران گفت: با راه‌اندازی بخش سیتولوژی ۹۰ درصد آزمایش‌های که از سوی پزشکان تجویز می‌شود در آزمایشگاه بیمارستان نفت قابل انجام است.
طاهری‌نژاد افزود: این آزمایشگاه از محدود آزمایشگاه‌های سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت است که در آن آزمایشات تخصصی هورمونی از جمله تومور مارکرها، هپاتیت، تیروئید، هورمون‌های جنسی انجام می‌پذیرد.
مسئول آزمایشگاه بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران با بیان این که امروزه آزمایشگاه‌ها نقش مهمی در حوزه‌های پیشگیری، تشخیص، درمان و پیگیری امور درمان ایفا می‌کنند ادامه داد: در این راستا تنوع سبد آزمایشگاهی در طی سال‌های اخیر در این آزمایشگاه بیشتر شده است.
وی برخورداری سه هزار و ۹۸۸ نفر تحت عنوان معاینات دوره‌ای از خدمات آزمایشگاهی و نمونه‌گیری غربالگری تیروئید از ۷۰ نوزاد را از دیگر اقدامات آزمایشگاه بیمارستان نفت گچساران عنوان کرد.
این مسئول یادآور شد: آزمایشگاه‌ بیمارستان‌ نفت گچساران به‌صورت شبانه‌روزی خدمت‌رسانی می‌کند.
گفتنی است در حال حاضر افزون بر ۱۶ هزار نفر اعم از کارکنان شاغل و افراد تحت پوشش و کارکنان بازنشسته و افراد تحت تکلف از خدمات مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران بهره می‌برند.

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۳۷
تعداد بازدید : ۶۴۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید