سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۶:۱۰

اخبار

نشست خبرنگاران رسانه های محلی و خبرنگاران حوزه نفت و انرژی با مسئولین بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر

به مناسبت 17 مرداد ،روز خبرنگار ،جلسه مشترکی با حضور بیش از 30 نفر از خبرنگاران و عکاسان رسانه های محلی شهرستان جم و همچنین خبرنگاران حوزه نفت و انرژی با مسئولین بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و رییس روابط عمومی سازمان بهداشت ودرمان صنعت نفت در سالن اجتماعات درمانگاه شهید تندگویان جم برگزار شد.

در ابتدا دکتر حسین زاده رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر، ضمن تبریک روز خبرنگار،تاثیرگذاری بالای رسانه ها در فرآیند های اجتماعی را یادآور شد و گفت: این تاثیرگذاری را در آماده سازی ورزشگاه تختی شهرستان جم برای میزبانی مسابقات فوتبال لیگ برتر شاهد بودیم که انجام این کار در کمترین زمان ممکن،حاصل تلاش و پیگیری های اصحاب رسانه و ارسال گزارش های متعدد در این رابطه بود.

دکتر حسین زاده

دکتر حسین زاده افزود: الان هم در رابطه با راه اندازی بخش دیالیز بیمارستان توحید جم ،نقش رسانه ها و پیگیری آنها را  در این مورد تقدیر می کنیم .
دکتر حسین زاده بیان داشت:درسال 1395 ،تعداد 950 هزار مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی صنعت نفت در استان بوشهر در مناطق خارگ و جم و عسلویه داشته ایم که 58 درصد از این مراجعات (560 هزار نفر) را افراد ساکن و بومی منطقه تشکیل می دهند.همچنین در بخشهای پرهزینه درمانی همانند عملهای جراحی و بخش بستری و زایشگاه و اورژانس ،آمار مراجعین غیرشرکتی و بومی تا 90 درصد افزایش می یابد.
دکتر حسین زاده گفت:سال گذشته موفق شدیم بخش دیالیز بیمارستان خلیج فارس خارگ را راه اندازی کنیم و با برنامه ریزی انجام شده تا 4 ماه آینده بخش دیالیز بیمارستان توحید جم را نیز با همکاری شرکت پالایش گاز فجر، به بهره برداری خواهیم رساند که در بخش های پرهزینه مانند اتاق عمل و زایشگاه و اورژانس آمار مراجعین غیرشرکتی تا 95 درصد می رسد.
دکتر حسین زاده در رابطه با شایعه آلودگی خون ساکنین منطقه جم و عسلویه گفت: با قاطعیت اعلام می کنم که مسئله ای به عنوان آلودگی خون ساکنین این مناطق صحت ندارد و حضور منظم سازمان انتقال خون در مناطق جم و عسلویه و اقدام به خون گیری از افراد داوطلب ،شایعه آلودگی خون افراد این منطقه را رد می کند.

نشست خبرنگاران 1

دکتر حسین زاده در رابطه  با طرحهای توسعه ای بیمارستان توحید جم گفت:بودجه ای معادل 85 میلیارد ریال از سوی شرکت ملی گاز ایران به این کار اختصاص یافته و سعی داریم از نیمه دوم سال 1396 طرح توسعه و بازسازی بیمارستان توحید جم در بخش های اورژانس ،اتاق های عمل،زایشگاه و توسعه بخش بستری جدید با ظرفیت 20 تختخواب را به انجام برسانیم.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهردر رابطه با راه اندازی بخش جراحی مغز و اعصاب گفت:شرکت ملی نفت ایران طی چند سال اخیر بودجه ای معادل 100 میلیارد ریال را برای ارتقاء و بهینه سازی بیمارستان حضرت امام خمینی (ره) کنگان اختصاص داده است و این مرکز درمانی به عنوان بیمارستان معین نفت شناخته می شود و با این بودجه بخش های سی تی اسکن و ام آر آی و توسعه اتاق های عمل بیمارستان کنگان، که به عنوان پیش نیاز جراحی مغز واعصاب می باشد راه اندزای شده و منطقی این است که بخش جراحی مغز و اعصاب دراین بیمارستان سریع تر راه اندازی شود و  مصدومین نیازمند جراحی مغز و اعصاب در مناطق جم و عسلویه نیز به این بیمارستان ارجاع داده شوند.
دکتر حسین زاده بیان داشت: طبقه بندی بیمارستان ها و ارائه خدمات در مناطق مختلف ،بر اساس استاندارد های جمعیتی و سطح بندی خدمات مشخص می شود. ولی درمنطقه جم به علت نیاز ساکنین منطقه و همچنین پشتیبانی از فعالیت های صنعتی ،فراتر از استانداردهای تعریف شده خدمات درمانی را ارائه می دهیم و به جای 6 رشته تخصصی ،پزشکان متخصص در 14 رشته در بیمارستان توحید  مشغول به فعالیت می باشند.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر گفت:وزارت نفت و وزیر محترم نفت نگاه ویژه ای به مناطق عملیاتی و دور افتاده دارند و براساس مسئولیت های اجتماعی تعریف شده ،نه تنها خدمات و فعالیت ها بخصوص در بخش درمان محدود نخواهد شد ،بلکه ان شاالله در دولت دبیر و امید این خدمات روند افزایشی داشته و تداوم خواهد یافت.
دکتر حسین زاده افزود: توسعه باید متوازن و همگون باشد تا آسیبی به محیط پیرامونی وارد نشود و این الگوی توسعه ای است که آسیب ها را به حداقل می رساند که خوشبختانه این سیاست " توسعه یکپارچه" در وزارت نفت نهادینه شده است.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت در رابطه با ارائه خدمات به ساکنین منطقه گفت:در سال گذشته ارزش خدمات ارائه شده به ساکنین مناطق جم و عسلویه و خارگ در بخش بهداشت ودرمان معادل با 420 میلیارد ریال بوده است که تنها 15 درصد این هزینه انجام شده از سوی بیمه های درمانی و طرح تحول نظام سلامت برگشت داده شده است ولی با این حال همچنان خود را متعهد به ارائه خدمات درمانی و بدون هیچ منتی ،دانسته و مردم شریف این مناطق را ذی نفعان و صاحبان اصلی منابع خدادادی نفت و گاز می دانیم.

نشست خبرنگاران 3

 

دکتر حسین زاده در رابطه با خدمات کاردرمانی و گفتاردرمانی هم گفت : هیچ کدام از بیمه های پایه ، خدمات گفتاردرمانی و کاردرمانی را به علت هزینه های بالا ، تحت پوشش قرار ندانده اند ولی مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی بیمارستان توحیدجم 450 کودک نیازمند توانبخشی را تحت پوشش قرارداده که 280 نفر آنان از فرزندان غیرشرکتی هستند .
سپس خانم فاطمه اولیایی رئیس روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت ، با تشکر از حضور همزمان رسانه های محلی و رسانه های حوزه نفت و انرژی ، برگزاری این جلسه مشترک را تجربه ای جالب عنوان کرد که در اثربخشی بیشتر فعالیت های رسانه ای تأثیرگزار خواهد بود . خانم اولیایی افزود : منطقه جم و پارس جنوبی و خارگ از مناطق مهم فعالیت های سازمان بهداشت و درمان صنعت می باشد و مدیران ارشد این سازمان نیز نگاه ویژه ای به این مناطق و تلاش در حل مشکلات آن دارند . خانم اولیایی گفت : پیام ها و گزارش هایی که از سوی خبرنگاران ارسال می گردد و همچنین گفتگوهایی که بامراجعین انجام شده و از این طریق با نقطه نظرات و نیازهای آنها آشنا شده ایم را به مسئولین سازمان بهداشت و درمان انتقال خواهیم داد که حتماً در برنامه ریزی های آتی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ، مورد نظر قرا رمی گیرد .
 در پایان نیز ار خبرنگاران و عکاسان حاضر در جلسه با تقدیم هدایایی به مناسب روز خبرنگار تقدیر بعمل آمد .

بازدید خبرنگاران 2 2

۲۱ اَمرداد ۱۳۹۶ ۱۱:۴۷
تعداد بازدید : ۱,۱۶۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید