سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۱۶

اخبار

گرامیداشت هفته سلامت روان در منطقه پارس جنوبی

همزمان با روز جهانی سلامت روان (اولین روز هفته سلامت روان در کشور) به همت بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر و با همکاری و میزبانی شرکت پتروشیمی پردیس همایش گرامیداشت هفته سلامت روان با حضور روانشناسان و نمایندگان روابط‌کار و مددکاری شرکت‌های پتروشیمیی، نفت و گاز، مجتمع گاز و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی روابط عمومی: دکتر سعیدگران‌پی رییس بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر و رییس شورای تخصصی سلامت‌روان صنعت نفت ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شورای تخصصی سلامت‌روان و معرفی خدمات و فعالیت‌های مختلف حوزه سلامت روان آمادگی این شورا را برای گسترش همکاری‌های علمی تخصصی با شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس اعلام کرد.

در این همایش ضمن تشکر از میزبانی شرکت پتروشیمی پردیس و تبریک و گرامیداشت این مناسبت، نقش و تاثیر سلامت روان بر ابعاد مختلف زندگی فردی، اجتماعی و محیط کار را تشریح و ضرورت همکاری و تعامل مستمر واحدهای مددکاری، روانشناسی و آموزش مراکز صنعتی در ارتقاء سواد سلامت کارکنان و نیز درمان و مدیریت اختلالات روانشناختی کارکنان در محیط کار را مورد تاکید قرار داد.

ادامه این همایش دکتر ایرج جامه بزرگی رییس سلامت‌کار بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر و عضو شورای تخصصی سلامت روان صنعت نفت با اشاره به اهمیت سلامت‌روان در افزایش بهره‌وری افزود هرگونه هزینه‌ی هدفمند و مبتنی بر شواهد علمی در این حوزه در محیط کار نوعی سرمایه‌گذاری در جهت صیانت از سرمایه ارزشمند نیروی انسانی در صنعت می باشد.

رئیس سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر افزود: برنامه عملیاتی شورای تخصصی سلامت روان صنعت نفت را که براساس اولویت‌های صنعت نفت هرسال تدوین می گردد را برنامه هدفمند مناسبی برای فعالیت‌های آموزشی در چهارچوب ارتقاء سواد سلامت‌روان دانست و آمادگی بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر را جهت هرگونه همکاری در این زمینه اعلام کرد.

در ادامه هر یک از شرکت کنندگان ضمن تشریح اقدامات و فعالیت‌های حوزه سلامت‌روان و مددکاری محل خود به بیان پاره‌ای از مشکلات و دغدغه‌های ساختاری خود پرداختند. تشکیل کارگروهی از مددکاران شرکت‌های پتروشیمی منطقه با محوریت و نقش حاکمیتی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به منظور بررسی چالش‌ها و نهادینه کردن وظایف و اختیارات واحدهای مددکاری از جمله تصمیمات این همایش بود.

در پایان این همایش استمرار برگزاری دوره‌ای اینگونه گردهمایی‌ها در جهت تقویت، هم افزایی و تبادل تجارت حوزه‌های سلامت روان و مددکاری شرکت‌های صنعتی منطقه مورد تاکید شرکت کنندگان قرار گرفت.

وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی شعار امسال هفته سلامت را ((سلامت‌روان مسئولیت فردی و اجتماعی همه ماست)) تعیین کرده است.

 


سلامت روان پردیس 7
سلامت روان پردیس 6
سلامت روان پردیس 5
سلامت روان پردیس 4
سلامت روان پردیس 3
سلامت روان پردیس 2

۲۶ مهر ۱۴۰۲ ۱۰:۵۵
بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر |
تعداد بازدید : ۲۰۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید