سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۳۴

اخبار

بهداشت و درمان صنعت نفت پرچمدار مسئولیت اجتماعی در استان بوشهر

مدیرعامل خانه مطبوعات کشور و خبرنگاران جنوب استان بوشهر از بیمارستان توحید جم بازدید و از نزدیک با خدمات بخشهای بیمارستان توحید جم آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی؛ دکتر سعید گران پی رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر در نشست خبری با خبرنگاران جنوب استان ضمن تبریک روز خبرنگار، حضور و وجود آنها در این عرصه ذی قیمت برشمرد و گفت: بی شک بدون حضور شما، اقدامات شکل گرفته در این مجموعه و همچنین فرهنگ سازی در زمینه اقدامات پیشگیرانه انجام نخواهد شد.

دکتر سعید گران پی ضمن معرفی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت افزود: سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با در اختیار داشتن دو بیمارستان توحید جم و خلیج فارس خارگ، و نیز 35 مرکز سلامت کار و درمانگاه خانواده در سراسر استان بوشهر بخصوص منطقه اقتصادی انرژی پارس در حال ارائه خدمات به همکاران شریف صنعت نفت و نیز مراجعین بومی در قالب مسئولیت های اجتماعی می باشد. در این میان و از خدمات قابل ارائه در مراکز بیمارستانی بیشترین خدمات این مراکز را به مردم بومی منطقه اختصاص داده است.

دکتر گران پی با اشاره به اینکه این دو بیمارستان علاوه بر ارائه خدمات به کارکنان صنعت نفت، مجری طرح تحول سلامت نظام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بوده گفت: بیمارستان توحید جم و بیمارستان خلیج فارس خارگ تنها بیمارستان های صنعت نفت کشور می باشند که کلیه خدمات حوزه خود را با تعرفه دولتی در اختیار عموم مردم استان بوشهر و نیز استانهای همجوار شامل استان فارس و هرمزگان قرار داده اند.

عادلانه ترین بخش تقسیم مسئولیت های اجتماعی بهداشت و درمان است

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر با اشاره به اینکه یکی از عادلانه ترین بخش تقسیم مسئولیت های اجتماعی بهداشت و درمان است، گفت: سرمایه گذاری در بخش بهداشت و درمان، پخش خدمات و توزیع گسترده تری در بین احاد مردم، مددجویان و نیازمندان را در بردارد.

در حاشیه‌ی این بازدید دکتر سعید گران پی ضمن معرفی خدمات بخشهای مختلف بیمارستان خاطر نشان کرد: بیمارستان های یاد شده دارای بخشهای کلینیکی: داخلی جراحی زنان، داخلی و جراحی مردان، بخش اطفال و نوزادان، CCU، ICU، NICU، زایشگاه، اتاق عمل، اورژانس، تزریقات، تالاسمی، دیالیز و  نیز بخش های پاراکلینیکی شامل: بخش تشخیصی با قابلیت انجام خدمات « اکوکاردیوگرافی، تست ورزش، هولتر مانیتورینگ، اندوسکوپی فوقانی و کولونوسکوپی، اسپیرومتری»، بخش تصویربرداری با قابلیت انجام خدمات «رادیولوژی، سونوگرافی، OPG، CT Scan»، آزمایشگاه تشخیص طبی ، بخش فیزیوتراپی و داروخانه می باشد.

دکتر گران پی گفت: بیمارستان توحید جم با 10 رشته تخصصی ثابت در تمام طول ماه (متخصص زنان و زایمان، اطفال، قلب وعروق، بیهوشی، ارتوپدی، داخلی، جراحی عمومی ، رادیولوژی، سونوگرافی و طب اورژانس) و 8 رشته تخصصی و فوق تخصصی پاره وقت (غدد، گوارش، نفرولوژی، مغز و اعصاب، اورولوژی، گوش و حلق و بینی، چشم، اعصاب و روان) و  بیمارستان صنعت نفت خلیج فارس خارگ با 5 رشته تخصصی ثابت (جراحی، داخلی، اطفال، زنان و زایمان و بیهوشی) و 6 رشته تخصصی پاره وقت ( قلب و عروق، ارولوژی، ارتوپدی، اعصاب وروان، سونوگرافی و پوست) اداء بخشی از مسئولیت اجتماعی صنعت نفت در استان را بر عهده دارند.

بیمارستان های صنعت نفت تنها نقطه اتکاء مردم کم برخوردار

دکترگران پی در جمع خبرنگاران جنوب استان بوشهر گفت: یکی از افتخارات بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر،خدمات ویژه ای  است که به بیماران دیالیزی و تالاسمی شهرستان ها داده می شود و افزود این تنوع خدمات و همچنین عدم وجود مراکز درمانی مشابه در سطح شهرستان جم و جزیره خارگ باعث شده، تنها نقطه اتکاء مردم کم برخوردار این دو منطقه در تمامی ساعات شبانه روز، بیمارستان های صنعت نفت باشد.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر به بخشی از اقدامات این سازمان در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اشاره کرد:

1.افزایش تعدادمتخصصین:

جذب و افزایش متخصص طب اورژانس به 5 نفر جذب 2 نفر متخصص داخلی مغز و اعصاب-جذب و افزاریش متخصص کلیه و مجاری ادراری به دونفر-جذب متخصص اندو دندانپزشکی جذب پاتولوژیست، فوق تخصص غدد فوق تخصص گوارش فوق تخصص مغز و اعصاب اطفال فوق تخصص قلب اطفال فوق تخصص نفرولوژی)

2. افزایش کمی و کیفی خدمات:

·        راه اندازی دستگاه جدید ویدیو اندوسکوپی فوقانی و کولونوسکپی

·        راه اندازی نوبت دهی اینترنتی

·        نصب صندوق الکترونیکی (cashless) پرداخت بیمار

·        افزایش تخت فعال بیمارستان از 68 به 134 تخت

·        راه اندازی بخش جدید زنان به ظرفیت 12 تخت

·        حذف تخت های VIPو افزایش تخت های بخش اطفال به ظرفیت 4 عدد تخت نوزاد و 15 عدد تخت اطفال

·        راه اندازی بخش ICU  بزرگسالان و اطفال به ظرفیت 4 تخت

·        خرید و نصب دو  دستگاه CT  اسکن

·        خرید دستگاه سونوگرافی پرتابل

·        خرید و نصب دستگاه سنگ شکن درون اندامی و شروع اعمال خروج سنگ از مجاری ادراری

·        راه اندازی دستگاه  CARM و جلوگیری از اعزام بیمارانی که برای اعمال جراحی به این دستگاه نیاز داشتند

·        خرید دستگاه فیکو و شروع اعمال جراحی چشم در آینده نزدیک

·        تجهیز و راه اندازی اتاق عمل سوم در راستای افزایش تعداد و تنوع اعمال جراحی

·        ارتقاع درمانگاه خانواده شهید تندگویان از سطح 1 به سطح 2 با استقرار متخصصین (اجرای طرح  بهداشت دهان و دندان – خدمات تخصصی- نمونه گیری آزمایشگاه – سونو گرافی و ...)

·        ارتقاع درمانگاه خانواده شهرک پردیس به سطح 2 با استقرار متخصصین – اجرای طرح بهداشت دهان و دندان

·        خرید و راه اندازی دستگاه جدید پانروکس دندانپزشکی

·        خرید و راه اندازی دستگاه جدید رادیو گرافی

·        خرید دستگاه لیزر جهت بخش فیزیوتراپی

·        خرید دستگاه مگنت برای بخش فیزیوتراپی


روز خبرنگار 1402 11
روز خبرنگار 1402 10
روز خبرنگار 1402 9
روز خبرنگار 1402 8
روز خبرنگار 1402 6
روز خبرنگار 1402 5
روز خبرنگار 1402 4

۱۸ اَمرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۴۷
تعداد بازدید : ۱۷۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید