سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۴:۱۶

اخبار

در مسیر خدمت

ارتقا درمانگاه خانواده شهید تند گویان از سطح 1 به سطح 2

رییس سلامت خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر از ارتقا یافتن درمانگاه خانواده شهید تند گویان از سطح 1 به سطح 2 با استقرار متخصصین خبر داد.

خدمات تخصصی

به گزارش روابط عمومی، دکتر فاطمه مهرابی با اعلام این خبر اظهار کرد: در پاسخ به مطالبات به حق بیمه شدگان محترم صنعت نفت، درمانگاه خانواده شهید تند گویان به سطح تخصصی ارتقاء یافت و هم اکنون رشته های تخصصی اطفال، داخلی، ارتوپدی و زنان و زایمان مشغول به ارائه خدمات تخصصی به بیمه شدگان محترم صنعت نفت می باشند.

 

اجرای طرح بهداشت دهان و دندان

دکتر مهرابی از اجرای طرح بهداشت دهان و دندان در درمانگاه خانواده شهید تندگویان خبر داد و افزود بدون سلامت دهان و دندان، سلامت عمومی بدن تامین نمی شود.

وی ادامه داد: دندانهای سالم به عنوان اولین قسمت از دستگاه گوارش نقش مهمی در تغذیه، رشد و تکامل، و سلامت عمومی بدن فرد ایفا می نمایند. عالوه بر این، دهان و دندانها نقش مهمی در صحبت کردن، ادای صحیح لغات و زیبایی فرد دارند. از سوی دیگر، بیماریهای دهان علاوه بر تاثیرات روحی- روانی، در درجه اول موجب کاهش فاحش کیفیت زندگی هر فرد کوچک و بزرگ شده، در مرحله بعد، عوارض سیستمیک (از طریق کانونهای عفونی) برای تمام عمر گریبان گیر فرد خواهد بود.

رییس سلامت خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر یادآور شد: ابتلا به بیماریهای قلبی، گوارشی، ریوی، کلیوی، سکته مغزی، زایمان زودرس، تولد کودکان کم وزن، به عنوان مثال مشکلاتی می باشند که از طریق کانونهای عفونی لثه و دندان امکان پذیر بوده و به همین دلیل، اهمیت اجرای شدن طرح بهداشت و دندان چندین برابر افزایش می یابد.

 

راه اندازی بخش سونوگرافی

دکتر فاطمه مهرابی از راه اندازی بخش سونوگرافی در دمانگاه خانواده شهید تندگویان خبر داد و افزود در راستای ارتقاء درمانگاه؛ بخش سونوگرافی با همکاری مختصصین و کارشناسان رادیولوژی در روزهای دوشنبه و چهارشنبه (به غیر از روزهای تعطیل) راه اندازی شد.

 

نمونه گیری آزمایشگاه

رییس سلامت خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهراعلام کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده جهت رفاه حال بیماران، امکان نمونه گیری توسط کارشناسان علوم آزمایشگاهی در درمانگاه خانواده شهید تند گویان می باشد.

  

در مسیر خدمت - ارتقا درمانگاه شهید تند گویان

 

 

۲۶ تیر ۱۴۰۲ ۱۱:۵۲
بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر |
تعداد بازدید : ۲۱۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید