سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۴:۵۸

اخبار

انجام 400 هزار تست در آزمایشگاه توحید جم /از جنوب کشور پذیرش داریم/ بانک خون بیمارستان توحید، رتبه برتر استان بوشهر/ بروزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی با اعتبار 2 میلیارد تومان

مسئول آزمایشگاه بیمارستان توحید جم با تبریک فرا رسیدن روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی گفت: آزمایشات پزشکی نقش بسیار مهمی در مراقبت و ارتقای سلامت شهروندان و نیز روند درمان بیماران دارد که پرسنل آزمایشگاه بیمارستان توحید جم با دقت و حساسیت، به صورت شبانه روزی در حال خدمات رسانی به مردم و بیماران هستند.
به گزارش روابط عمومی ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر؛ مرتضی محمد حسنی با بیان اینکه در موضوع درمان هیچ محدوده و خط کشی وجود ندارد تصریح کرد: مراجعان به آزمایشگاه بیمارستان توحید را طیف وسیعی از مردم شامل کارکنان صنعت نفت، شهروندان عزیز شهرستان جم و سایر شهرستان های مجاور و جنوب کشور را در بر می گیرد که خدمت به همه این عزیزان را افتخاری بزرگ برای خود می دانیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون در آزمایشگاه بیمارستان توحید جم، هماتولوژی، میکروب شناسی، هورمون شناسی،بیوشیمی ، بانک انتقال خون، سرولوژی، در سه شیفت ارائه خدمت می کند که در سال گذشته ، 400 هزار تست با پذیرش حدود 45 هزار نفر انجام می شود.

مسئول آزمایشگاه بیمارستان توحید جم به ارائه آماری از وضعیت خدمات رسانی به مراجعان در سال 1400 پرداخت و افزود: در سال 1400 مجموعا حدود 45 هزار نفر در قالب حدود 400 هزار تست در آزمایشگاه بیمارستان پذیرش شده اند که 23 درصد را نیروهای صنعت و خانواده های این عزیزان و 77 درصد را سایر اقشار جامعه تشکیل داده اند.
وی از تجهیز و ارتقای دستگاه های آزمایشگاه بیمارستان توحید جم با اعتبار بالغ بر 2 میلیارد تومان خبر داد و گفت: در بخشی از خدمات آزمایشگاهی مانند تست گازهای خونی(Arterial blood gas test) با استفاده از 2دستگاه تست نادر در سطح استان، خدمات ارائه می شود که در اغلب موارد، با توجه به عدم وجود کیت های آزمایشی در بیمارستان های مجاور، بیمارستان توحید جم محل تست نمونه های ارسالی سایر مراکز درمانی است.

محمدحسنی با اشاره به فعالیت 2 عدد دستگاه بیوشیمی در راستای تسریع در جوابدهی به تست های مذکور در سه شیفت صبح وعصر و شب تصریح کرد: 3 دستگاه کنترل آزمایشات هماتولوژی به همراه یک دستگاه 5 پارادیف خون شناسی (هماتولوژی) موجود در آزمایشگاه توحید جم با کیفیت ترین تست ها را در این حوزه انجام می دهندکه در سطح استان نادر است.

وی با بیان اینکه تست های میکروب شناسی و محیط های کشت افتراقی آزمایشگاه توحید جم بر پایه جدیدترین روش های علمی و استاندارد روز دنیا انجام می شود اضافه کرد: بانک خون بیمارستان توحید جم، طی 10 سال اخیر همیشه گواهی هموویژیولانس را کسب کرده و موفق به کسب رتبه برتر استان شده است.

وی با اشاره به حساسیت ویژه پرسنل آزمایشگاه و بررسی تست های بیماران و روند و تدابیر خاص برای اطلاع رسانی و خدمات دهی به بیمارانی که پاسخ تست های شان، شرایط غیر نرمال را نشان می دهد خاطر نشان کرد: تمامی آزمایش هایی که پاسخ خارج از محدود نرمال داشته و می تواند برای بیمار شرایط حاد و اورژانسی ایجاد کند ، اگربیمار بستری باشد بلافاصله به بخش بستری و اگربه شکل سرپایی مراجعه کرده باشد، از طریق تماس تلفنی به بیمار اطلاع داده خواهد شد و اقدامات اورژانسی مورد نیاز انجام می شود.

محمدحسنی با اشاره به سرعت بخشی به خدمات در آزمایشگاه توحید جم اظهار داشت: با تدابیر اتخاذ شده، تعداد پرسنل پذیرش بیماران در شیفت های صبح از یک نفر به دو نفر افزایش یافت و در همین شیفت، تست های کووید 19 نیز برای بیماران انجام می شود.

۳۱ فروردین ۱۴۰۱ ۰۹:۰۷
بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر |
تعداد بازدید : ۳۹۱

نظرات بینندگان

ناشناس
۱۴۰۱/۰۱/۳۰
0
0
0

اقای مرتضی محمد حسنی با نظم ترین و خوش اخلاق ترین و بهترین مدیرت هستند


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید