سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۱:۱۳
 

اخبار

تهیه کتابچه گزارش شاخصهای سلامت کار و پزشکی خانواده بهداشت و درمان نفت بوشهرو خارک در سال 1395

کتابچه مربوط به شاخصهای سال 1395 سلامت کار و پزشکی خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارک پس از گردآوری و چاپ دراختیار واحدهای عملیاتی و HSE مناطق جم ، پارس جنوبی و جزیره خارک قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی بهداشت ودرمان صنعت نفت بوشهر وخارک،براساس اطلاعات مندرج در این گزارش ، در سال 1395 تعداد 15537 نفر از کارکنان رسمی و پیمانکار شاغل در مناطق پارس جنوبی، جم و جزیره خارک تحت معاینات طب صنعتی قرار گرفتند.پوشش این معاینات 90 درصد گزارش شده است. چربی خون بالا با شیوع 53 درصد شایعترین اختلال مشاهده شده در این معاینات می باشد. همچنین شیوع اضافه وزن 49 درصد و پرفشاری خون 8 درصد گزارش شد.موارد یاد شده همگی به عنوان فاکتورهای خطر بیماریهای قلبی و عروقی شناخته می شوند که با تغییر سبک زندگی ، ورزش و رعایت رژیم غذایی کم چرب و کم کالری بخوبی قابل درمان می باشند. از شایعترین بیماریهای شغلی منطقه نیز می توان به ترتیب به کاهش شنوایی وآسم اشاره کرد. در مقدمه این گزارش اطلاعات جامعی درمورد نحوه پیگیری و درمان بیماریهای مزمن غیر واگیر ارائه شده است.
همچنین تعداد 3896 خانوار (شامل 13768 نفر) ساکن در شهرکهای مسکونی توحید ،شهید تندگویان ، پردیس جم  و جزیره خارک نیز تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارک قرار دارند . در سال 95 در مجموع 62242 مورد مراجعه به درمانگاههای پزشکی خانواده انجام شده است .اضافه وزن با 39 درصد شیوع ، بالاترین اختلال مشاهده شده در معاینات این گروه از مراجعه کنندگان بوده است.همچنین براساس این گزارش 4/5 درصد از جمعیت نحت پوشش به فشار خون بالا و 2 درصد نیز به دیابت ابتلا داشتند.
این کتابچه هشتمین جلد از گزارشات مرکز سلامت کار و پزشکی خانواده بهداشت ودرمان صنعت نفت بوشهر و خارک می باشد که به صورت سالیانه تهیه و در اختیار واحدهای صنعتی قرار می گیرد.

کتاب سلامت کار

۲۸ خرداد ۱۳۹۶ ۱۲:۵۹
تعداد بازدید : ۱,۱۹۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید